Oyunu kurmadan önce pek fazla ümidim yoktu açıkcası. En fazla 5 dk bakıp çıkarım diyordum fakat oyundan çıktığımda epey vakit geçmiş farkında olmadan.

Öncelikle Eidos oyunu CM 4 görünümüne yaklaştırmaya çalışmış. Oyundan aldığım görüntülerden de göreceğiniz gibi oldukça şık bir skin oluşturmuş yapımcılar. Demoda seçebileceğimiz lig sayısı az fakat bu liglerin arasında Süper Lig de mevcut. Cm 2010'da lig düzeyini Fm'deki gibi seçemiyoruz. Örneğin İngiltereyi seçtiğimizde, İngiltere'nin tüm ligleri açılıyor. Bunun demoya has bir özellik olup olmadığını tam sürüm elimize geçtiğinde anlayacağız.

Oyunu açtığımda ilk olarak database durumunu kontrol ettim. Tüm transferler yapılmasa da Prates, Ortega gibi oyuncuların olmaması beni oldukça rahatlattı. Transferlerin oyuna yansımamasını da oyunun demo versiyonu olduğu için göz ardı ettim. Oyuncu özellikleri ise 100'lük oranlarla gösteriliyor. Benim gibi 1-20 arası değerlere alışanlar için alışmak zor olacak bu duruma. Özellik demişken ligimizdeki bazı oyuncuların profillerini kontrol ettim. Özellikle Arda Turan'a özenildiği belli oluyor. Sercan Yıldırım'da Fm'deki özelliklerine göre oldukça iyi duruma getirilmiş.

Gözlemci ekranında ise scoutlarımızın gidebileceği bölgeler harita üzerinde gösteriliyor. Yine haritadaki renklere göre o bölge hakkındaki bilgi yeterliliği görülebiliyor. Ayrıca scoutlara araştırmaları boyunca vereceğimiz ücreti ayarlayabiliyoruz. Ne kadar fazla ücret yatırırsak daha verimli sonuçlar geliyor önümüze.

Türkçe'nin oyuna nasıl yansıtıldığı konusu da en çok merak ettiğim unsurlar arasındaydı. Bazı yerlerde küçük ayrıntılar gözden kaçırılmış(Dışarda yerine Away gibi). Yine çeviri hataları da yok değil fakat fazla hata bulamadım bu konuda da. Tam sürümde olmasa da sonradan gelecek yamalarla bu sorun halledilebilir.

Taktik ekranı da hoşuma giden bölümlerden biri. Oyuncu seçerken örneğin DOM'ye tıkladığınızda o bölgede oynayan oyuncular yeni bir pencerede açılıyor ve seçiminizi yapıyorsunuz. Bunun gibi birçok kolaylık sunulmuş oyunculara. Ayrıca maçlarda kullanacağınız duran top organizasyonunu oyunculara antrenmanda çalıştırabiliyorsunuz.

Cm 2010'da gördüğüm en büyük eksiklik 2D'nin oyundan kaldırılması oldu. Maçlar 3D oynanıyor ve maçları spiker moduna alamıyoruz. Fm 2010'da gelecek 3D maç ekranını görmedim fakat CM'nin de bu iş için uğraşmış olduğunu söyleyebilirim. Maç izleme seçeneklerinde sadece goller gibi ilginç bir seçenek de var. Maç konuşmalarında ses tonunuzu da ayarlayabiliyorsunuz ve bu ekranda arka planda müzik de çalıyor.

Oyundan aldığım görüntülere buradan
ulaşabilirsiniz.
Oyunu denemek isteyenlerde demoya buradan ulaşabilir.

Bhut Jolokia